English
صفحه رسمی فنیکس در تلگرامصفحه رسمی فنیکس در توئیترصفحه رسمی فنیکس در اینستاگرامصفحه رسمی فنیکس در فیسبوک

فنیکــس

فنیکس

ماسك هاي خانگي و طبيعي حاوي روغن آرگان خالص

ماسك هاي خانگي و طبيعي حاوي روغن آرگان خالص

  • mask

علاوه بر استفاده هاي خالص ميتوانيد با ساخت ماسك هاي زير از مصارف ديگر نيز بهرمند شويد

 

 

ماسك هاي خانگي و طبيعي حاوي روغن آرگان خالص:

 

 

ضد سفيدي مو

_ماساژ با روغن آرگان و ليمو ترش جهت جلوگيري از سفيد شدن موي سر  آب يك عدد ليمو ترش را با 5 قطره روغن آرگان خا لص مخلوط نماييد. سپس پوست سرتان را با اين محلول ماساژ دهيد و پس از 20 دقيقه شستشو نماييد. اين يك راه حل عالي براي جلوگيري از سفيد شدن موهاي سرتان است.

 

ماسك  پوست سيب زميني و روغن آرگان

_پوست 5 عدد سيب زميني را در 2 ليتر اب بجوشانبد و بگذاريد روي حرارت كم بجوشد. پس از شستن مو با شامپو آب  پوست سييب زميني را با چند قطره رو غن آرگان مخلوط نموده و روي سر خود بريزيد. پس از 20دقيقه شست شو دهيد.اين كار علاوه بر كاهش تراكم  موهاي سفيد آنهارا نرم و لخت ميكند.

 

 

ماسك گزنه و آرگان ؛ جلوگيري از ريزش مو :

 

ابتدا مقداري گزنه را دم كنيد. محلول دم كرده را پس از خنك شدن با ٥ قطره روغن آرگان مخلوط نموده و روي ريشه مو و پوست سر ماساژ دهيد . پس از يك ساعت مي تواتيد شستشو نماييد.

 

 

ماسك زعفران و روغن آرگان ؛ روشن كننده پوست و رفع آكنه ( جوان سازي) :

چند رشته زعفران را در شير بخيسانيدتا رنگ شير تغيير كند و خواص زعفران وارد شير شود . پس از نيم ساعت شير را با چند قطره روغن آرگان مخلوط نموده و با پنبه به سطح پوست بماليد پس از ٢٠ دقيقه با آب سرد شستشو دهيد.

 

 

ماسك زرده تخم مرغ و آرگان؛ نرمي و لطافت پوست هاي خشك

به كساني كه پوست خشك دارند ، توصيه ميشود از اين ماسك استفاده كنند تا پوست صورتشان نرم ولطيف شود.

زرده تخم مرغ مملو از چربي است و چربي پوست را تأمين مي كند . يك عدد زرده تخم مرغ را با چند قطره روغن آرگان مخلوط نموده و به مدت ٢٠ دقيقه به روي پوست قرار دهيد و سپس با آب شستشو دهيد.

 

 

ماسك سيب و آرگان ؛ جلوگيري از چروك پوست:

يك عدد سيب را پوست كنده وآن رانصف كنيد. يك نيمه آن راخرد كنيد و با يك قاشق چاي خوري روغن آرگان مخلوط كرده و هم بزنيد. سپس آن را بر روي صورت و گردن قرار دهيد آن گاه پوست را با نوك انگشتان به صورت دوراني ماساژ دهيد و به آرامی ضربه بزنيد. پس از ٢٠ دقيقه پوست رابشوييد.

اين ماسك در جلوگيري از به وجود آمدن چروك صورت بسيار موثر و سبب تقويت پوست صورت مي شود.

 

ماسك كدو سبز و آرگان ؛ سفت كننده پوست :

اين ماسك براي حفره ها و بستن منافذ باز پوست موثر است.

يك عدد كدو سبز متوسط را رنده نماييد، سپس ٥ قطره روغن آرگان به آن اضافه نماييد.مخلوط به دست آمده را بر روي پوست ماساژ دهيد . بعد از ٢٠ دقيقه پوست خود را با آب ولرم بشوييد.

 

 

ماسك خيار آرگان ؛ طراوت و لطافت پوست

يك عدد خيار متوسط را با پوست رنده نموده سپس ٣ قطره روغن آرگان را به آن اضافه نماييد.

مخلوط را به مدت ١٥ دقيقه بر روي پوست صورت و گردن قرار دهيد. سپس پوست را با پنبه آغشته به گلاب پاك نماييد.

 

 

ماسک هویج و آرگان؛ رفع جوش های فرور جوانی و جای آکنه

یک عدد هویج متوسط را رنده نموده با ۳ قطره روغن آرگان مخلوط نمایید برای مدت ۱۰ دقیقه مخلوط را بر روی صورت و گردن قرار دهید پس از خشک شدن مخلوط، با آب سرد پوست را بشویید.

 

 

ماسک گلپر و آرگان؛ رفع کبودی دور چشم

ابتدا ۲ قاشق چای خوری گلپر خرد شده را با ۱۰ سیسی آب جوشیده شده حل نمایید. خمیر بدست آمده را با ۴ قطره روغن آرگان مخلوط نمایید. این مخلوط را بر روی ناحیه کبود دور چشم ماساژ دهید و پس از ۱۵ دقیقه دور چشم را با آب ولرم شست و شو داده و اثر آن را مشاهده نمایید.

 

 

• ماسك كاهو و آرگان ؛ نرم كننده پوستهاي خشك و ضد التهاب

براي تهيه ي اين ماسك ابتدا چند برگ كاهو را به صورت خيلي ريز خرد كنيد و بكوبيد، سعي كنيد آب حاصل از كوبيدن برگ هاي كاهو هدر نرود

و در ميان قطعات خرد شده بماند٦ قطره روغن آرگان را در هنگام كوبيدن برگ ها به آن اضافه نموده تا مواد يك دستي حاصل آيداين ماسك را به آهستگي با انگشت روي صورت ( بهجز دور چشمبماليد به طوريكه پوست كاملا از مواد پوشيده شودپس از ١٥ دقيقه پوست خود را با آب ولرم بشوييد.

 

 

ماسك گل بابونه و آرگان؛ ماسك عروس

ابتدا دو قاشق غذا خوري گل بابونه را در يك استكان آب جوشيده حل نماييدسپس محلول بدست آمده را از صافي رد كرده و با ٦ قطره روغن آرگان مخلوط نماييد . صورت خود را با پنبهي آغشته به اين محلول ماساژ دهيد و پس از ٣٠ دقيقه پوست رابا آب سرد بشوييد.

بابونه لطافت دهنده سريع پوست است و باعث درخشندگي پوست مي شود .

 

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top